14 Februari hari apa

Ada yang sedang hangat dilamun cinta? Nak sambut hari kekasih tak lama lagi? Fikir hadiah apa nak bagi kepada kekasih? Hohoh..tolong lupakan semua tu.


Oh..adakah terlalu awal untuk isu ini? Heheh.. dah masuk bulan februari dah kan? So akan keluarlah iklan hari kekasih di kaca tv dengan tips2 hadiah dan sambutan blahblahblah.


Masa sekolah dulu, datang je 14 Februari, mesti ada student dalam dua orang datang jual bunga ros macam-macam warna. Ada yang mahal ada yang murah. Ada girl tu dapat dua tiga jambak bunga daripada beberapa orang yang admire dia yang duduk kelas lain. Kira hot gila and bertuah si gadis yang dapat tu.


Padahal beli bunga2 tu duit belanja daripada mak ayah.



Kita terlalu ikut gaya barat sampaikan semua hari-hari istimewa diorang pun kita nak ikut. Style sangat ke bila ikut gaya diorang? Kadang-kadang kita terlupa so kot2 la bila baca post aku ni, paap! terus cancel perancangan nak sambut2 tu kan. Hee..


Raikan orang yang disayangi mengikut cara Islam yang bukan hanya masa tarikh tertentu. Hari-hari boleh tunjukkan kasih sayang kan..

6 comments:

  1. aku anniversary pun tak sambut, ini pulak valentine day. kirim salam. tapi aku tau tu baik untuk semua. hehe

    ReplyDelete
  2. ye.kasih sayang tak perlu ada hari hari tertentu.setiap hari perlu berkasih sayang.^__^

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah