Jom lukis watak angry bird guna excel

Lepas je aku post mengenai teknik lukis spongebob, ramai jugak yang request tutorial macam-macam jenis kartun. Sailormoon, Wonderpet, Dragon ball, Patrick, Nobita, Doraemon dan Angry bird. So sekarang ni tergerak hati and ada mood nak ajar lukis angry bird sesuai dengan mood aku yang tak berapa nak seimbang ni.



Terima kasih ye Aku Budak Geografi sebab cakap saya kreatif. Itu semua daripada-Nya dan dengan izin-Nya lah lukisan tu agak menjadi. Aku ajar mana yang terdaya je lah eh. Owh yes, aku buat style yang lebih senang. *kot...

Jom tengok video amatur aku ni. Pause kejap playlist anda sebab seperti biasa dalam video aku ada lagu iringan.







Faham tak caranya? Harap faham ye. Gigih aku record, edit and upload di youtube. Gambar di tepi kiri tu sebagi rujukan. Di ambil daripada google okies. So, sesiapa yang first time nak buat tu and terus menjadi, sila tepuk tangan untuk diri sendiri. Bagi yang kurang berjaya, jangan mudah putus asa. Set di minda, "aku boleh buat,senang je". Automatik boleh buat. Semua tu adalah kawalan minda dan kemampuan kita.

Dibawah ni ada posternya.







Inilah angry bird dan female pig yang aku dah berjaya siapkan. Comel tak? Ok,sila cuba di rumah bersama anak2 anda ye.


p/s : lagi dua tempahan sedang disiapkan. mood masih tidak seimbang so jangan buat aku marah. Heee. gurau je.

21 comments:

  1. patrick patrick patrick patrick.hahahaah

    ReplyDelete
  2. good job dani..well done siap dengan video tu.lagu tu comel je dgr.hihi...caya lah!angry bird tu comel..heee

    ReplyDelete
  3. awak...thanks sebab buat tutorial ni..sebelum ni mmg sy xtau pun leh pkai excel ni..mmg kreatif n unik la awak ni..sy br suruh awk buat tutorial ni smlm..arini da siap da..mmg hebat la awak ni...dan sy tgh belajar buat angry birds ni..hrp2 menjadi la..pe2 pun thanks a lot....lau leh buat angry bird yg lain plak..thanks...

    ReplyDelete
  4. @zalin : terima kasih. that is my passion :)

    ReplyDelete
  5. @merahitujambu : alhamdulillah sekali dapat siapkan

    ReplyDelete
  6. @azhafizah : malas nak buat print screen.video lagi senang.hehe.tq :P

    ReplyDelete
  7. @aku budak geografi : sama2.nanti dah menjadi,sila share dengan saya ye :)

    ReplyDelete
  8. sgt comel ok!!~ mantap... nk2 gren pig tu..huhuhu

    ReplyDelete
  9. comelnyaaaa...

    sgt berseni la awak ni!

    header pon comel :D

    ReplyDelete
  10. sy dh try buat & it awesome! mmg boleh fham la tgk video ni..tp an,kite nk save as ape eh? mksudnye dlm format ape? help me... :)Thanks alot!

    ReplyDelete
  11. @hanim : save as bitmap sebab gambar tak la pecah2

    ReplyDelete
  12. saya ada cuba buat. hehe. sudi2lah tengok ye. :)

    http://cikalyaa93.blogspot.com/2012/05/spontaneous-thursday-6.html

    http://cikalyaa93.blogspot.com/2012/05/hasil-kerja-doodle-4-angry-birds.html

    ReplyDelete
  13. you so creative. i love it

    http://11daisy.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Wah! Beyond amazing. I drew spongebob, doraemon and shin chan 2 days ago. Hahaha. Ada org suruh lukis Elmo, but I dont know how to make the furs, tu yang stuck nyaa. You mind telling me how? Hehe :D

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah