Why is it always too late?




















Adakah kita macam ni? Manusia tak lari daripada kesilapan tapi selalu mengulangi kesilapan.
Kita cuma nampak keburukan masa dia masih hidup, 
tapi kita mula nampak kelebihan bila dia dah takda.
Kita menyampah bila dia ada di sisi kita, 
tapi kita mula rasa kesunyian lepas dia dah takda.

28 comments:

  1. ada rasa macam ni... bila dia takde barulah nampak kebaikan dia..

    ReplyDelete
  2. selalunya memang macam tu..

    "Dan kadangkala kita hanya sedar keindahannya..
    Pabila ia sudah tiada di depan mata"

    ReplyDelete
  3. bila da xde mula terhegeh2 mencari =)

    ReplyDelete
  4. memang lumrah manusia, suka carik buruk dulu daripada fikir yang baik

    ReplyDelete
  5. teringat kata2 tanyalah ustaz..kita buat salah dengan ALLAH .ALLAH sentiasa maafkan hambanya..tapi bila kita buat salah dgn manusia..kita sendri kena pergi minta maaf sesama manusia..haish..

    ReplyDelete
  6. "Suatu masa nanti awak akan merindui saya dan ketika itu saya sudah pun melupakan awak :)"



    *Mencuba untuk sentiasa bersangka baik dekat semua orang..

    ReplyDelete
  7. pandang kelemahan diri sendiri lebih baik...

    ReplyDelete
  8. benda ni suma ada dlm diri kita...:(

    ReplyDelete
  9. itu yg sy takut...
    masa ada, tak appreciate
    bila dah takde..baru menyesal

    ReplyDelete
  10. manusia, kebanyakannya mendapat pangkat, pujian dan sanjungan hanya selepas mati

    ReplyDelete
  11. @msredcheesecake : kena hargai masa ada,sebab takut kan kalau dia tiba2 pergi

    ReplyDelete
  12. @elyna mirsada : yep. barulah rasa nak menyesal kan

    ReplyDelete
  13. @damiazara : tepat. keburukan yang paling nampak

    ReplyDelete
  14. @merahitujambu : betul2. kena minta maaf sendiri

    ReplyDelete
  15. @fya zainal : tidak dapat dinafikan

    ReplyDelete
  16. @cik cempaka : hargai apa ada depan mata. takut jugak ni

    ReplyDelete
  17. @keri ikhwan : tepat. contoh terbaik dah ada depan mata

    ReplyDelete
  18. manusia.
    memang ramai mcm ni..
    sebab tu seeloknya jangan mengumpat.hihi..

    ReplyDelete
  19. so kenalah hargai setiap insan yang berada di sisi kita setiap masa.^__^

    ReplyDelete
  20. @sophie : kena beringat2. peringatan untuk diri saya juga

    ReplyDelete
  21. @azhafizah : menghargai bila masih hidup..

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah