Tangan yang bergerak

saya. me. aku. gua.
Ini kalau zaman tengah bujang. Kalau dah kahwin, ada anak nanti, bertambah kerja seharian. Walaupun tangan ada dua, tapi boleh buat macam-macam kerja dalam satu masa. Contoh terhebat, ibu. Contoh terbaik, ayah. Sebab masing-masing ada tanggungjawab. Jangan bezakan siapa lagi banyak buat kerja. Kita kan hidup saling melengkapi. Tak gitu? :D


42 comments:

  1. Ibu ayah tangan ada dua pun semua kerja diorang boleh buat. Cantiknya karikatur.

    ReplyDelete
  2. hehehe... walaupun di mata tangan nmpk dua..hakikatnya tangan kita lebih dari 10..mengalahkan tangan squidward tentacles... kihkihkih...

    ReplyDelete
  3. errr...squidward tu ada tangan banyak..tapi selalu tido kat tempat kerja..grrrrr

    ReplyDelete
  4. hi jom follo saye and entry khas untuk follower ! ke sini ye > http://nakahime.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. jdi lisa surirumah lg bnyak kerja, dan xakan abis... suami ada baru rasa ringan,

    ReplyDelete
  6. erm erm erm.. sokong sokong... XD

    ReplyDelete
  7. Yesszaaa bijak awk ni..suka laa entry ni..mmg btul pun nampk tgn macm 2 jerkk..hakikat dye kerja yg mak /ayah buat dah mcm tgn lipan bnyk nye!
    Sbb tu laa mk/ayah digelar superpower!
    :)

    ReplyDelete
  8. dani memang nak kerja sampai bila bila?.

    ke nanti nak ambik keputusan nak dok rumah jaga anak?.

    saje tanya pendapat dani.

    ReplyDelete
  9. @tengku puteri : haha betul tu

    ReplyDelete
  10. @encik H : hahaha. itu tak tahu apa masalah

    ReplyDelete
  11. @yura : hai.. terima kasih. nanti saya terjah :D

    ReplyDelete
  12. @laskar pelangi : hehe terima kasih :D

    ReplyDelete
  13. @kawaii dysha : setiap hari. akan jadi rutin saya nanti. hehe

    ReplyDelete
  14. @jna marcello : super power ya?hahaha. betul

    ReplyDelete
  15. @syazwan che deraman : soalan yang bagus. saya dengan bakal imam dah bincang, saya akan jadi surirumah sepenuh masa bila dah ada anak :)

    ReplyDelete
  16. yeah benaran, kdg2 boleh demam kalau buat kerja sorang2, tapi dh kalau ada tukang surport (suami/ibu bapa/anak2), perkara itu jd mudah dan LEBIH bersemangat. ^^b.

    ReplyDelete
  17. aku mula syak ko nak jadi surirumah@blogger sepenuh masa lepas kawen nanti.

    dan, nasihat aku, klu nak buat kerja bnyk2 sekaligus tu jgn pakai cantik2 cam dlm karikatur tu. nanti x jd buat keje. haha

    ReplyDelete
  18. @fyfy liew : nak pinjam satu ke?haha

    ReplyDelete
  19. @biskot : amalan gotong royong sangat digalakkan :D

    ReplyDelete
  20. @keri ikhwan : pandai kau. tepat. 100 markah. hahaha.

    eh kalau dah jadi surirumah, kena jaga penampilan. nanti suami balik, boleh buat fashion show.wkakakakak

    ReplyDelete
  21. Anda di tag http://fyfyliew.blogspot.com/2012/10/segmen-yana-ajak-blogwalking.html

    ReplyDelete
  22. Nanti dah besar cita-cita nak jadi suri rumah yang bekerjaya :D hihi tak salahkan ? ;) pangkat PHD tapi jadi suri rumah .. dapat gaji pahala khidmat dengan keluarga .

    ReplyDelete
  23. wah..nanti tumbuh lgu bnyk tgn lah niii...wakaka

    ReplyDelete
  24. klu dpt multitask mmg awesome :D

    ReplyDelete
  25. Jgn berkira sgt masa buat keje , buat sama2

    ReplyDelete
  26. Jgn berkira sgt masa buat keje , buat sama2

    ReplyDelete
  27. @fyfy liew : terima kasih tag dani :D

    ReplyDelete
  28. @cik chokie : tepat tu. suka sangat :D

    ReplyDelete
  29. @syarafi : sekali dengan kaki ha fi

    ReplyDelete
  30. @kiru magu : boleh masuk kategori hebat

    ReplyDelete
  31. @the malay male : itulah pentingnya bertolak ansur dan saling membantu

    ReplyDelete
  32. Comel pemakaian kau Dani. ;D


    Contoh yang tepat sekali untuk semua yang bergelar anak. Betul tu, masing² saling melengkapi.

    ReplyDelete
  33. @yousof : haha. terima kasih puji pakaian.

    hidup ni kena tolong menolong, baru kerja mudah dan cepat siap

    ReplyDelete
  34. skrg pon dh start tangan bergerak banyak woo

    ReplyDelete
  35. macam ten shin han dalam citer goku boleh tumbuh tangan

    ReplyDelete
  36. sekarang ni mesti kene buat keja lebih dari dua sebab semuanya nak dikejar..itu ini.selagi termampu.

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah