Rekod kesihatan awal 2013

Entah kenapa la penyakit gatai nak mentekedarah sambal belacan dengan seafood makin menjadi-jadi awal tahun ni. Resdung aku ni dah tahap terpaksa bernafas ikut mulut. Anak jiran sebelah sampai buat operation buang hingus bahagian kepala sebab dia terlalu sedut hingus, itu pasai la pening kepala. 


Sejak dengar pasal tu, aku tak berani dah nak sedut menyedut ni. Setiap kali selsema, mesti hembus and jangan gunakan tisu. Masa zaman belajar sampai la sekarang kalau selsema je, aku sumbat dua tisu/sapu tangan dekat lubang hidung. Bagi senang hingus meresap tanpa mengalir ke mulut lalu terslurrrpppp dengan rakusnya. 


Paling susah kalau nak bersin. Menganggu orang lain nak fokus pun ada. Nak hembus tu cukup memalukan. Haaaaaaaasyem! Sroooooot.....!! 


Toleh kiri kanan depan belakang, semua tengok aku. Pernah jugak tukar ayat nak bersin. Kadang-kadang aku sebut Aaaaaaaayub! Tak pun Aaaaaaaaaafiz! Asyik Hasyim je, nak jugak ada kelainan. Heheh. *merepek.



Lepas bersin kena sebut alhamdulillah.
Azam tahun ni, jauhi sambal belacan dan seafood.

22 comments:

  1. haha.. Aaaayub Aaaaafiz
    try Aaaaaron pulak tengok cmner efeknya.
    petanda semakin gatai tu. cepat la kawen

    ReplyDelete
  2. jgn biarkan penyakit resdung tu jadi perkasa dani..karang makin bertambah tisu dalm idung..kah3!!

    ReplyDelete
  3. kesiannya cik dani.

    hasyimmmmmmmm! kita sebut hisyammmmmmm pulak. kehkeh.

    ReplyDelete
  4. Syafakillah. Semoga cepat sembuh. :) Comell jer bersin sebut hafiz...haha

    ReplyDelete
  5. hahhahaha... dah tau resdung lagi mau makan belacan... XD

    ReplyDelete
  6. kebetulan pulak tengah makan masa baca entry ni..and bila sampai part "Haaaaaaaasyem! Sroooooot.....!!", rasa macam nak tersembur makanan keluar..hahaha

    ReplyDelete
  7. tapi tapi seafood tu sedappp... Contohnya sotong goreng tepung n ikan pari bakar... Nyum nyum

    ReplyDelete
  8. @nazha anua mohon bantuan, mohon bantuan 1 2 3

    ReplyDelete
  9. @Encik H hahah. lupa nak kabor awal2 tadi

    ReplyDelete
  10. Dani na ade update entry utk dani ok!
    :)

    ReplyDelete
  11. tapi sambal belacan n seafoos tu lah paling sedap di makan kan ? :D

    ReplyDelete
  12. hahaha... jgn usik belacan and seafood yer dani :P

    ReplyDelete
  13. hahaha, sep2, sama lah dengan, suke sumbat tisu camtu gk, tp klo kerja, sedih xbelagu jdnya..nk sumbat nanti client kata apa plak XDD terseksa jiwaraga..dan~ siapa nak buat khianat, letak belacan dlm masakan..betul tak =3=.. (tensen mkn kuih ada belacan)

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah