Rutin pagi

Kringggg!
Rutin harian aku biasa-biasa je. Sebelum tidur aku set alarm pukul 5 pagi. Alarm snooze time, aku set 15 minit. Cukup masa untuk solat subuh, barulah aku stop alarm tu then tunggu alarm kedua bunyi pulak. Alarm kedua tu untuk waktu bersiap-siap.




Make my bed.
Sebelum mandi, the first thing aku akan buat ialah kemas katil. Aku ni O.C.D (obsessive compulsive dissorder). Pantang nampak cadar terpele'ot sikit, mesti nak tarik bagi kemas. Lepas dah rasa perfect baru aku mandi. ngaaaaa... :D


Selesai je mandi, tunaikan solat subuh, barulah bersiap-siap. Aku takda masalah bab nak pakai apa sebab tak perlu pakai formal pun. Ttshirt dengan jeans dah memadai tapi kadang-kadang pening jugak nak pilih walaupun berlambak baju dalam almari. *masalah biasa sesetengah orang perempuan.



Breakfast.
Breakfast is usually the third to-do on my list after kemas katil, mandi/bersiap. Kalau nak breakfast dekat ofis memang tak sempat sebab tu lah pentingnya untuk aku sarapan dekat rumah dulu. 


Kalau ada banyak masa, selalunya aku akan buat nasi goreng atau roti bakar but normally, menu paling simple pun cuma segelas Milo (bagi ada tenaga) atau collagen jenis oat.


Air mineral aku akan bawa setiap hari. Satu untuk waktu pagi dan satu lagi lepas lunch hour. Tak berapa gemar air manis dan sejuk. Kalau teringin barulah gatai beli.


21 comments:

  1. same laaaaa..tp combi jarang brfast :)

    ReplyDelete
  2. bagusnya bawak dua botol air mineral. air mineral lagi menghilangkan dahaga kan dari minum air manis ni haaa ;)

    ReplyDelete
  3. yang penting jgn skip breakfast... makan walaupun sedikit

    ReplyDelete
  4. dahsyat jadual ko.. teratur.. haha
    aku ni berterabur.
    Time ok, alarm belum bnyi pn dh terbngun, tp tetap tunggu alarm brbunyi bru bngun, biarpun beza cuma 2-3minit.

    err...skang ni ko dah pandai tido awal ke? :P

    ReplyDelete
  5. lebih kurang je jadualnya..hehe.. cuma jarang breakfast!! set alarm tu memang payah nak ikut..heehe.. :)

    ReplyDelete
  6. rutin pagi beta..

    set alarm kul 6.30 pagi..tapi biasanya mmg dah bangun sebelum alarm bunyi..

    lepas solat subuh, mengadap laptop sampai la pukul 8.15 pagi..then baru pegi mandi, siap2 nak pegi kerja..

    sampai tmpat kerja lebih kurang pukul 9 pagi, then buat kerja sikit2, kul 10 pagi baru pegi sarapan..

    rutin tu berulang..setiap hari..-_-"

    ReplyDelete
  7. pengemasnya dani, untung sang suami. aherher

    ReplyDelete
  8. rajin dani buat bfast.kalau fiza makan kat cafe kat office je.

    ReplyDelete
  9. nadia pon sama macam kak dani, bab katil, pantanggggg kalau tak kemas kan. rasa tak selesa nak tengok.

    ReplyDelete
  10. @combi oh..tapi seeloknya sarapan. atas nasihat doktor. sekurang2nya minum

    ReplyDelete
  11. @laskar pelangi betul2. saya tak suka air manis sangat sebab mesti nak cari mineral jugak.hehe

    ReplyDelete
  12. @the malay male dulu saya tak sarapan sebab asyik sakit perut. tapi sekarang ni tak boleh skip langsung breakfast.hehe

    ReplyDelete
  13. @keri ikhwan alarm tu penting. berapa kali aku snooze pun tak tahu.hehehe

    ReplyDelete
  14. @Encik H tempat saya ni tak sempat nak breakfast dekat ofis.huhu

    ReplyDelete
  15. @EZAN IDMA nasib baik sang suami pun pengemas.ahaksssszzzz

    ReplyDelete
  16. @Azhafizah Md Nor tempat dani tu takda cafe or apa kedai makan berdekatan sebab tu payah nak makan2 dekat ofis.huhu

    ReplyDelete
  17. @nadia tu la. tersangat2. kalau ada anak sedara main atas katil, memang suruh turun.hahaha

    ReplyDelete
  18. Do you sketch the picture ? awh , so amazing !

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah