Watak kartun yang di reka menggunakan excel

Assalamualaikum dan selamat sejahtera. huu....hari ni baru dapat update mengenai excel. Macam entri sebelum ni aku ajar teknik buat doodle cara basic. Hari ni nak tunjuk pada korang semua watak kartun yang aku reka semalam menggunakan microsoft excel 2007.

Hanya menggunakan imaginasi, tools (curve sahaja) aku dapat hasilkan watak yang best bagi aku. Sebelum ni aku tak buat tempahan watak kartun tapi mulai hari ni sesiapa yang nak, boleh la tempah eh. RM5 per item.

Jom tengok.






Karakter wanita yang bekerjaya, pergi dinner, dan bersantai2









Lelaki yang sama macam di atas, bekerjaya, Smart wo. Sebelahnya tu,lelaki tadi yang menghabiskan masa bermain bola di waktu petang. lepas kerja 5.30 petang????? Rajin betul.












Aku paling suka watak yang aku reka black girl tu.hehe. Aku reka macam ni sebab saja nak tunjukkan betapa diri tu sedih mengenang dosa lalu. heh.

Simple je entri hari ni sebab kesibukan melanda diri.

27 comments:

  1. comel la dani. buat ar utk adam dgn ainaa pnya. hahaha

    ReplyDelete
  2. Dani, nape comel sangat2 ni. Waaaaa, nak satu boleh. =P

    ReplyDelete
  3. @fatiha : terima kasih fatiha :)

    ReplyDelete
  4. @adamainaa : comel eh? terima kasih..hehe. nak watak yang macam mana?

    ReplyDelete
  5. @mrs.farhan : tapi tak secomel you punya kartun..satu je ke? hehe.boleh

    ReplyDelete
  6. @nanad : terima kasih. fuh...tak tidor malam ni.hehe

    ReplyDelete
  7. comelnya . cayalah guna excel je . =)

    ReplyDelete
  8. @cik baju kurung : hehe. terima kasih puji. cuba la jugak. mana la tahu awak dan di atas2 ni mampu buat lebih superb

    ReplyDelete
  9. wah...hebat..! ada identiti tersendiri...=)

    ReplyDelete
  10. @tengku puteri : syukran.hehe. saya suka kartun berkarakter macam ni

    ReplyDelete
  11. @doodlelicious : otai doodle sulah mali..hehe. hebat ke tu? alhamdulillah :) terima kasih

    ReplyDelete
  12. dani..rajinnya dani edit eh..
    kalau sophie laaa..Nauzubillah femalasnya.hihi..

    ReplyDelete
  13. @sophie : rajin ikut mood je ni sophie..kadang2 malasnya datang melampau2.haha

    ReplyDelete
  14. pehhh! memang kreatif la,hehe :D

    ReplyDelete
  15. @meaw : haha. terima kasih meaw2

    ReplyDelete
  16. @zureen: microsoft excel 2007 yang sedia ada kat lappy je :)

    ReplyDelete
  17. kreatif!!! btl2 yg pnting imaginasi n kreativiti guna tool :)

    ReplyDelete
  18. @saiazuan : terima kasih :)
    mantapkan skill itu penting

    ReplyDelete
  19. dani..mmg tak syak lagi..ko le designer aku hinga ke akhirnya..ahahaa..ape kata ko wat banner..aku tarok lam blog aku ke..eheh.e.

    ReplyDelete
  20. @jiji yu:hahaha. owh sebelum ni ko syak aku la eh. ha'ah kan...aku tak ada banner rupanya.haha. nanti la aku buat

    ReplyDelete
  21. wahhh...sangat comel..cantik..kreatif:)

    heee~~btw, semalam try buat, tgok ur tutorial..tapi x menjadi..macam susah bagi saya..hehe..tp 1 day nanti nak try jugak la guna excel:)

    ReplyDelete
  22. @yayath : tengok tutorial yang mana satu? bukan yang ni kan? senang je sebab dah bagi jenis bentuk untuk buat doodle. takpe2.praktis make perfect.hehe

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah