Minta kapel








































Ada sesetengah orang yang kapel putus kapel putus dalam beberapa hari je. Di situ aku terfikir, mudahnya jatuh hati. Adakah berkapel tu semata-mata mengikut kawan? Ada juga yang cakap seseorang yang berkapel tu adalah orang yang akan dihormati sebab dia dalam kategori laku.


Owh...yang tak ada pasangan tu tak laku? Huh. Okay, setiap orang ada pendapat tersendiri cuma biar betul sikit pendapat tu. Aku respect apa pun pendapat orang lain.



Kisah benar sebagai pengajaran.

Ada pasangan ni bercinta masa zaman sekolah jugak, since tingkatan satu lagi. Si perempuan cantik, dan si lelaki handsome dan kedua-duanya kaya. Lepas habis sekolah, mereka ditunangkan sebab nak ikat awal-awal dan hubungan tu cukup serius. Then, lepas masing-masing masuk Universiti, salah sorang daripada mereka curang sebab dah jumpa yang lebih handsome.


Maka, ditinggallah pasangannya menangis sorang-sorang. Tak lama lepas tu, dia cari balik ex yang ditinggalkan tadi. Merayu-rayu untuk memaafkan dia. Si baik hati ni pun maafkan dan terima si dia seadanya dengan harapan tak berulang lagi kisah pahit tu.


Again, manusia tak belajar daripada kesilapan tu buat hal lagi. Jumpa pula yang lebih hot. Putuslah pertunangan mereka dan mak si mangsa dah tak boleh terima si pesalah tadi sebab mempermain-mainkan hati anaknya.


Mudah sungguh hati berubah atas sebab ada yang lebih baik,lebih sempurna kat luar sana padahal yang depan mata tu lah sebenarnya lebih baik. Sekarang si mangsa dah meneruskan hidupnya sendiri dan harap dapat jumpa orang yang terima diri dia seadanya dan setia hingga kedut di wajah dah start nampak and also hingga ke akhir hayat.


So, sama-sama muda, kenalah sama-sama tua. Tak gitu?


Wuuu...tetiba buat entri cinta. Heh.


p/s : I love him. #ehtetibe. hik hik

17 comments:

  1. hok aloh bkpo pulok jd gelenya gni???
    haha *fhm ta?

    ReplyDelete
  2. kirenye pempuan tu lah buat pasal yer?? hehehe.. sebab jumpe yg lebih hensem? tulah.. macam-mcm dlm dunia nie.. bile dh ade yang baik, nk lebih baik.. padahal tak reti beza yang mana intan yang mana kaca.. hurmm

    ReplyDelete
  3. @eyqa : haha. paham sangat2. ala gatal sekali sekala deh.wakaka

    ReplyDelete
  4. @nurul mazni : yup. yang dah berkorban macam2 tu tak dihargai sebab ada yang lebih perfect padahal si perfect tu tak perfect pun. hee. belajarlah setia

    ReplyDelete
  5. terbaekk!!!skrng xbnyk yg couple sbb btl2 cinta..

    ReplyDelete
  6. sadisnya baca kisah ni....xbaik kita main-mainkan perasaan org....seelok-eloknya..jangan mudah jatuh cinta...selepas putus cinta,rehatla setahun muhasabahkan diri 2...betul x

    ReplyDelete
  7. @ku azhar : kapel sekadar mengisi masa terluang. mungkin. matlamat perkahwinan tu penting

    ReplyDelete
  8. @hakamah : betul2. Allah dah tetapkan jodoh kita dengan siapa.beza lambat atau cepat je kan

    ReplyDelete
  9. @myra yusreena : alamak...kenapa ni dear.... :(

    ReplyDelete
  10. hehe...cute je hafiz nanonano tuh:)hikhik...

    ye la..cam pelik je kalo jumpa yg lebih bagus..terus berubah hati..

    ReplyDelete
  11. memang cuak la cara mcm tu... kih kih kih

    ReplyDelete
  12. pernah kena kat laki playboyyyyyie.sedihhhh ohhhhh..huhu :(

    ReplyDelete
  13. @milo : anti betul dengan si playboy/palygirl. belajar setia.hehe

    ReplyDelete
  14. memang ptt kena pon...x kena gaya..cian jeee..kena usaha ckit nk cari jodoh ni tapi biar laa kena dgn umur gaya..macam2 lagi la..heee

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah