Back to school

Yeay...ecok iteewww dah cekolah ah...mak iteeewww teman tauuu. Baju cekolah canggih, beg dengan botol air angry bird mak iteewww beli. (budak2 kecik je dimaafkan cakap macam tu).

Aku tak berapa ingat suasana zaman mula2 masuk sekolah. Aku menangis ke tak,seris tak ingat. Rasanya aku cool je kot masa tu. keh2. Ada la beberapa benda aku ingat antaranya,


Uniform sekolah
Dulu sekolah agak bandor (bandar) so pakaian sekolah majoriti budak perempuan pakai skirt. Lepas berpindah ke kawasan perumahan kampung, masa masuk kelas lewat beberapa hari, semua pandang aku. Dah selamat duduk kat kerusi (takkan kat meja plak kan), budak2 laki dok gelak2. Diorang cakap nampak seluar tuuuut. Terkepit2 kaki dibuatnya padahal tak nampak pun. cisssdale betul.

Keesokannya terus tukar kepada baju kurung. Fuh rasa lega.


Takut pergi sekolah
Masa tu bila tengok cikgu je, aku rasa macam nampak monsters tengah meleleh air liur nak makan budak. *nampak benor imaginasi melampau.


Itu je aku ingat. Oh man...gambar masa zaman dulu tu hilang entah ke mana. Kepada yang masih sekolah tu,selamat kembali ke sekolah. Masa tengah sekolah ni memang perasaan membuak2 nak habiskan cepat. Tapi bila dah habis belajar, masa tu la gedik nak masuk sekolah balik. *macam aku.


Belajar rajin-rajin! Assalamualaikum..

22 comments:

  1. cam best je skolah kt bandar. kahkah

    ReplyDelete
  2. itu anak dani ke??comel cm emak dia..heeee

    ReplyDelete
  3. tu anak dani ke?comel cm emak dia..=p

    ReplyDelete
  4. sok akak dah start keje.... dah start nak sakit kepala.... anak pon dah start sekolah.....

    ReplyDelete
  5. Asal tak letak keri je kat tepi mak tu.?haha XD

    ReplyDelete
  6. hahahaha. taleh blah tol smua angry bird. satu set yerr. XD

    ReplyDelete
  7. rindu sekolah..jom pergi skolah buat lawatan..hihi..

    p/s:selamat kembali ke sekolah adik adik

    ReplyDelete
  8. sekola bandar pakai skirt?? hukhuk -.-' xtahu lak.. hehe

    ReplyDelete
  9. @keri : apa yang bestnya?owh...faham.haha

    ReplyDelete
  10. @merahitujambu : kecomelan anak memang diwarisi maknya.hahaha

    ReplyDelete
  11. @zar ita: selamat kembali ke sekolah :)

    ReplyDelete
  12. @cik tikah : rindu jugak..tapi tak nak lalu peperiksaan.heheh

    ReplyDelete
  13. @amin : teringin makan penyapu ke?

    ReplyDelete
  14. @fyfy : budak2 sekarang ikut trend

    ReplyDelete
  15. @azhafizah : jom.dimulakan dengan sekolah fiza

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah