Jom berpeluh

Model ialah Cik Dara

Orang yang aktif bersenam setiap hari akan dapat kebaikan untuk sistem pernafasan, pendarahan dan jugak untuk otot. Peluh-peluh yang memercik yang mermbasahi baju terutama bahagian ketiak tu secara kasarnya nampak tak menyelerakan dan menganggu deria bau kita. Itu tak dapat dinafikan. *angkat kening kanan style The Rock.


Terutama kalau ada penebar roti canai yang peluhnya oh mak aih..agak-agak dalam 1 liter kuantitinya. teringat scene Senario The Movie. Tapi, disebabkan peluh yang keluar tu lah mereka dapat kesihatan yang baik. 


Pergerakan kita dalam solat lima waktu pun senaman jugak. Kajian dah dilakukan oleh pakar dan terbukti solat ni boleh memperbaiki keanjalan dan kekuatan otot sendi. Ia jugak boleh merawat masalah sakit pinggang. Macam satu terapi rawatan lah.


Jadi, kerjakan solat lima waktu, bersenam 3 kali seminggu (sambil bekerja pun boleh bersenam), banyakkan minum air mineral, buat kerja rumah dan jaga pemakanan. Bukan nak bagi badan kurus macam pramugari tapi nak badan sihat.


Ha siapa malas nak bangun pagi dan bersenam, sila lah ketuk ketampi patploh kali sekarang termasuk aku. Uh ah uh ah.

18 comments:

  1. makan mee sup pedas pun bleh berpeluh jugak... :D
    *cun ar gabungan warna tuu

    ReplyDelete
  2. teringin nak jogging hari hari..tapi tu lah since kejadian ade anjing kat taman tu..terbantut aktiviti sihat tu.-_-' btw,cantik poster/karikatur tu

    ReplyDelete
  3. bersenam itu perlu. minum air banyak2 pun perlu. tutup aurat tuh palin gperlu kan dani :)

    ReplyDelete
  4. rajin jogging klo ade kwn je,,haha

    ReplyDelete
  5. kalau metabolisme tinggi tak payah ssh2 nk bersenam...badan tetap takkan naik...maintain je... ;D

    ReplyDelete
  6. Dah lama tak bersenam... hehe nk joging asyik hujan, angkat dumbell kat rumah je.

    ReplyDelete
  7. smart doe ....serius!!!...jogging mlm2 kee??

    ReplyDelete
  8. betul!! kalau kurus then tunjuk bdn tu kurus kat org pun masalah gak :( kita nk sihat sjahtera..

    part solat mmg pun..semua gerakan adalah perfect tuk kesihatan esp waktu kita sujud..

    ReplyDelete
  9. @keri : ko ni kan..aih..aih..haha. terima kasih

    ReplyDelete
  10. @azhafizah : kat tempat dani paling best jog pun dekat tasik shah alam tu. haha. dekat2 rumah tak syok

    ReplyDelete
  11. @cik tikah : betul...ada yang sengaja pakai singlet. wuwuwuw.. *tutup sebelah mata

    ReplyDelete
  12. @syafieka : haha. tak dinafikan tu

    ReplyDelete
  13. @mitsu : alamak.. badan saya metabolisme tinggi

    ReplyDelete
  14. @rizal : angkat dumbell pun ok. berapa berat dumbell tu?

    ReplyDelete
  15. @sisdee : solat itu menyihatkan :D

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah