Hias tadika

Dulu masa jadi cikgu tadika, dah menjadi tugas setiap guru untuk hias kelas masing-masing bermodalkan duit masing-masing. Inisiatif sendiri. Aku suka sangat interior designing ni. Dapatlah melampiaskan nafsu menghias. Wakakak.


Dulu aku ada lukis pokok besar dekat dinding kelas. Sudut melepak sambil membaca bersama anak-anak murid. Nasib baiklah diorang suka. Lagipun masa tu ada pertandingan kelas paling cantik. Anak-anak murid ni siap bertekak lagi depan pintu kelas. Dok lawan kelas dia paling lawa dekat kelas-kelas lain.


'Kelas kitew la aling awa. Kelas ko buwok!"


Lebih kurang gitu le bahasa diorang. Bahasa tu boleh la diterima untuk usia macam tu. ngehngeh.



Rindunya dekat diorang. Dah nak masuk darjah dua dah tahun depan. Maknanya dah dua tahun tinggalkan profesion guru. Uhuk uhuk. Rindu dekat si budak demok yang suka melawan tu. Aku suruh duduk, dia nak berdiri. Bila suruh berdiri, dia nak duduk pulak. Memang rasa geram, tapi mimik muka dia kelakor. Tak menahan. ngahngah.

23 comments:

  1. budak tadika reti mengemas ke? Yang saya tahu diaorg ni reti main je dalam kelas... Huhu

    ReplyDelete
  2. boleh bayangkan tadika tu mcmana... pipi budak demok selalu je jd mangsa..huhu

    ReplyDelete
  3. lawa sesangat sketching akak ni...looks real..
    akak memang interior designer ke??hihi..

    ReplyDelete
  4. comel. ni boleh jadi interior designer dah ni :D

    ReplyDelete
  5. @the malay male memang reti main je. tapi setiap kali main, saya suruh kemas. tapi biasalah kan, diorang kemas tu setakat macam tu je, kita kena susun betul2 balik.hehe

    ReplyDelete
  6. @MiSz fiFiEyQa itu guna sketch up pro je fifiey.hehe. tak lah. sekadar minat je

    ReplyDelete
  7. pernah jadi guru tadika ke rupanya.. hehe...

    dani lukis sendiri gambar tu.. wah, macam dah betul je.. 3D. hehe~

    ReplyDelete
  8. @Rapunzeel Cikilolo hehe. tadika sinonim dengan keceriaan. teringin nak buat kat bilik sendiri.haha

    ReplyDelete
  9. @Maria Menado~ bina guna sketch up pro je tu. lepas tu ada macam2 styles sebab tu jadi lawo cenggitu.hehe

    ReplyDelete
  10. haaa..sy pernah sekodeng blog cik D dulu..isu tadika dlm ni sy bace..mase tu blog cik D gelap lg. syok pglaman. dr situ juga la sy tahu,yg.. cik D ni pun golongan hobit mcm sy..rendah.. XD! hahaa *larikkk*

    ReplyDelete
  11. cantik sketching ni..awak trsangat kreatif tahu tak?..jeles sungguh dgn org yg brseni ni..hehe..gurau je..kagum:)


    lupa nk tnya..dani org mana yer..?

    ReplyDelete
  12. haaa... budak budak memang kiut...tapi kalau kuat melawan, tak berapa kiut dah.. koh koh koh

    ReplyDelete
  13. @BiskOt muahahah. ala rendah tu comel kan

    ReplyDelete
  14. @Intan Faridah biasa-biasa je tu. akak pun boleh buat. trust me.hehe. saya orang somewhere in selangor

    ReplyDelete
  15. Dani, klau akk yg sketch konpem dani gelak guling2 punyer tgk hasil dia. trust me sis..haha.

    masa skolah paling x minat sbject seni..Tapi dlm hati jelesnyer tngok member2 lukis cantik.:)
    Ingat x rancangan A.L.O.N.G dulu tu. Masa kecik dulu join gak contest dorang buat. Kakak akak join melukis, akk sorang je la masuk mewarna.huhuu..dapat la saguhati kalendar n tabung sebijik..hehee..

    ReplyDelete
  16. budak gemuk memang nakal dan comel

    ReplyDelete
  17. @Intan Faridah ok la tu kak. dapat jugak saguhati. saya tak masuk pun apa2 contest dekat tv tu dulu.teringin tapi malas.haha

    ReplyDelete
  18. @nazha anua tak comel kalau tak nak dengar cakap

    ReplyDelete
  19. cikgu kreatif lah katekan kan..uuntung murid murid dapat nikmati hasil seni dani tu..

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah