Khidmat pelanggan yang tidak memuaskan

Di pejabat pos di hari bekerja.




















Alhamdulillah ada kerja kan? Ada juga duit masuk untuk dijadikan simpanan bulan-bulan. Dapat beli dan bayar apa patut. Tapi kalau tak pandai nak laksanakan tugas dengan baik terutamanya bila melibatkan khidmat pelanggan ni, amatlah dikesali bila kejadian macam ni berlaku tak kiralah siapa dan dimana. Hormat menghormati dan ramah mesra kan harmoni suasana :)


Biaaaaaasaa dia.

29 comments:

  1. hahahaha kita pun selalu berdepan dengan situasi macam ni dani dan kita jenis outspoken, memang kena lah customer service tu sedas dua. senang hati makan gaji buta. kalau dah tau muka tu payah nak senyum, malas nak layan customer jangan duduk front line. duduk belakang opis sana tu! nyebok je!

    ReplyDelete
  2. wah rindulah lukisan excel,sis.erk kali ni guna excel kan ngeee....

    hurm saya dulu pnh kje frontliner MAS di klia.jd mmg dh diajar utk layan semua passengers/airport customers dgn cepat,ramah,senyummmmmmm wpun ms tu pnt x terkira!dh biasa berdepan pelbagai peel org satu dunia,so mmg saya hairan dgn staff customer svcs kita,yg cuma byk handle msian je,tak kan senyum pun x blh?

    br2 ni saya pergi ayamas nk tapau roaster chicken,then saya check cukup tak sos paket yg diberi.selamba badak bdk kaunter tu kata "NTAH!"~Hubby nk sound...tapi saya bg signal..tok sah.hello susah sgt ke nk ckp.."nanti saya tgkkan ye puan..owh puan nk lagi brp paket ye?"

    ReplyDelete
  3. @Innanie | Ariffin hahaha. saya tahu nanie outspoken punya orang. makcik tu marah saya, terkejut dibuatnya.hehe

    ReplyDelete
  4. kannnnnn...kekadang masuk kedai mahal pon kita pakai selekeh diorg pandang rendah..layan x layan..diorg x th kalau tanpa kita diorg ada gaji?grrr..suka dia jee

    ReplyDelete
  5. hahaha. tapi memanglah.
    Tak paham kenapa orang yag kerja kat front desk ni kadang-kadang ada yang menyombong tak tentu pasal. orang bagi senyuman dia menjeling. Orang macam tu mana layak kerja hadap pelanggan.

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... dah amik position tuh , kena la buat betul - betul ... biasaaa diaaa ... grrrrr

    ReplyDelete
  7. @||aLeaSaRa|| oh frontliner KLIA..mesti hebat speaking kan. seronok tengok orang kerja dekat sana.hehe.

    wah...pekerja ayamas siap cakap Ntah tu kat pelanggan tu. tak bagus betul

    ReplyDelete
  8. @merahitujambu betul! dulu saya teman kakak saya beli barang hantaran dekat Aeon Bukit Tinggi, masuk kedai ni, sape pun tak layan kitorang. hangin je. bila masuk customer nampak macam berada, diorang kemain layan

    ReplyDelete
  9. dia penat tu nak senyum, dah beribu kali senyum, pipi pun dah kebas. kena cucuk vitamin c sedas dua ok la. mohon pihak majikan sediakan stok vitamin c bnyk2

    ReplyDelete
  10. dil shopping ksut ngn kkk kt sbuah kedai ni.. mmg niat na beli giler..tp hangin tul, 3 psng ksut yg kita mtk na try tu, 3 3 kali dia baling.. denggg giler..pastu bile da bkenan na byar, pstu prsan kasut tu, ad tbukak gam sikit..mtk tukar..boleh dia ckp, "smua kasut mmg mcm tu.." =.=" dia ingt kita ni bodoh sgt?


    biasaaa dia..hahaha ❤ ❤

    ReplyDelete
  11. saya pun pernah kena. dengan orang gomen lagi. kena la jugak. makan gaji buta. amboiii dah dpt benefit mcm2 dari gomen tapi layan customer cam tahi je. tak puas hati betul. !!

    pekerja ayamas tu memang nak kena cili tu mulut dia. kurang ajar betul.ptt sound je orang mcm ni.

    ReplyDelete
  12. biaaaaaasaa diaaaaaa ;D


    setakat ni layanan pekerja pejabat pos tempat aku baik dan mesra, cuma servis pos je kebelakangan ni macam slowww sikit. ada tu sekali aku pos sticker pengantin (last minute order). majlis dah lepas 2 hari baru sticker tu sampai.. kecewa habis dengan servis dia.. bila call dan buat report, dia kata ada masalah teknikal bla bla bla..


    eh apsal kartun makin comel ni? biasaaaa dia. hehe

    ReplyDelete
  13. kita boleh faham diorang jumpa bnyak orang n lain orang lain prangainya. but atleast senyumla kan.lg satu kalo nak beli barang buat muka macam kite ni xdok duit. eii lempang kang! #biaaaasa dia, haha

    ReplyDelete
  14. @keri ikhwan cucuk sedas dua?hahahahah macam tembak menembak pulak

    ReplyDelete
  15. @cik Dil pantang betul kalau ada orang bagi barang cara baling macam tu. biadap

    ReplyDelete
  16. @I tu la,servis kalau tak cantik, company yang kena

    ReplyDelete
  17. @Yusof Ngadi lepas majlis baru sampai? teruk la macam tu kan sebab pengantin nak guna masa perkahwinan diorang. dah la kita ni buat bisnes kena pos pos barang

    ReplyDelete
  18. betul, tak suka pergi pejabat pos sebab ni la. haihh ><

    ReplyDelete
  19. heeeee comelnyaa!

    biasaaaaaa dia. hahahaha

    ReplyDelete
  20. sound tepek jer.. aku selalu sound tepek petugas khidmat pelanggan yang tak mesra pelanggan

    ReplyDelete
  21. nice day:)
    saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
    yang saya kemarin..


    bagi-bagi motivasi yaa.. :)


    http://wisataoutboundmalang.com/

    ReplyDelete
  22. pernah tegur khidmat pelanggan di bank, sebab dia baling mykad masa sudah buat pengesahan, kita balik di soundnya.. dasar manusia biadab..

    ReplyDelete
  23. bahagian customer service la paling perlu jaga adab dan sopan..no emo emo ye..tak suke betul kalau pg kaunter yg xmesra alam..

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah