Kulit depan novel

Rasa macam lama je tak menaip entri ni. Rasa macam dah tak tahu nak taip apa. Dah berapa kali aku buka tutup blog ni sebab tak tahu nak buat entri pe benda.


Rancangnya nak buat tutorial melukis guna MS Excel dan cara 'makeup' guna Paint Tool Sai tapi tak sempat sebab nak kena print screen banyak. hohoh.


Apa yang buat aku tak sempat ni sebabnya baru-baru ni aku ada terima job lukis ilustrasi untuk dua cover novel daripada penulis novel remaja nombor 1 Malaysia iaitu Ain Maisarah dan Izanor Sharif. Terkejut dan gembira sebab dapat peluang ni.


The cover of the novel tu is the first thing people will see kan. 'Don't judge a book by its cover, but readers certainly will'. Jadi ianya satu cabaran. Cabaran yang aku suka. Masa ni la nak challenge diri sendiri.


Walaupun cuma kena sediakan ilustrasi (model) tapi itu tetap mencabar sebab aku kena ikut permintaan client dan deadline yang diberikan. hehe tapi best la. Pengalaman.


Alhamdulillah ilustrasi pertama sekarang ni tengah tunggu dicetak dan akan mula dijual di kedai Blink dan juga kedai buku seluruh Malaysia.


Novel kedua merupakan kisah dongeng jadi tajuknya pun ada ciri-ciri cerita dongeng la   ye sedara sedari, iaitu Puteri Gunung Tendang dan 7 Hantaran Ajaib. Macam best je kan. Aku sendiri pun nak tahu kisah ni.


Novel ni masih dalam proses tertentu so aku pun tak tahu lagi hasil keseluruhan cover macam mana sebab aku cuma buat ilustrasi puteri tu. hehe.


Kepada yang dah tahu macam mana rupa kulit muka depan novel pertama iaitu Aku Mahu Jadi Hijabistar : Hijab dan Star Tidak Mungkin Bersatu (sub blurb), boleh la korang dapatkannya nanti ya.


Blurb ni maksudnya short description of the book. Kena baca dulu barulah faham ceritanya.




Novel kedua pulak dah diberikan teaser kat facebook. Kak Ain Maisarah ada upload teaser novel kedua tu di facebook.


Tak sangka pulak ada rakan blogger (Zakie dan Ayie) dan pembaca yang teka lukisan tu aku ke yang buat. Pandai betoi meneka. Hehe.



Ni yang tetiba nak rasa terharu ni. Bukan aku yang like komen-komen tu. Korang boleh tengok di fanpage kak Ain Maisarah.


Kepada peminat novel, korang boleh la dapatkan novel-novel ini di PWTC yang bermula pada 24 April 2014 hingga 4 MEI 2014. sebab ada pesta buku! Yeay! Aku harap dapatlah pergi nanti. Kot kot ada yang nak minta autograph ke. bahahah. Amboi.





18 comments:

  1. laaa... patut aku rasa macam kenal je lukisan tu. yg aku tengok dia upload tang tangan je. tu yg x berapa cam sangat. tahniah projek mega jugaklah tuu.

    ReplyDelete
  2. cantik r lukisan sis :) moga terus success..

    ReplyDelete
  3. wah! tak sangka pulak lukisan kak nurdaniub jadi ilutrasi novel :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah rezeki. peluang cari pengalaman :D

      Delete
  4. Assalamualaikum. . Suka tngok header blog dani.. comel girl tu:)

    ReplyDelete
  5. Congrats Dani! Luaskan kuasa senimu dani :)

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum.

    Daniiiiiiii! hahaha, aaahha,wow! Permulaan yang baik ni dani, moga yang ini jadi pembuka jalan untuk jalan seterusnya *apa jenis ayat ni,hik3* InsyaAllah..amin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam. Alhamdulillah cari pengalaman. kalau dapat lagi ke, boleh perbaiki skill

      Delete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah