Selamat tahun baru

Selamat tahun baru kepada semua. Kalau tahun baru je mesti orang akan letakkan azam. Azam nak beli kereta, nak hidup yang lebih baik dan macam-macam lagi. Ada juga yang azam sekadar azam. Tak tercapai dan tak cuba dicapai pun.

Setiap kali tahun baru mesti sambut dengan bunga api dan konsert. Bukan ke lebih baik sambut dengan doa selamat? Lebih diberkati dan diredhai.

Gejala sosial dah banyak terjadi di Malaysia. Satu jumlah yang kian meningkat dari hari ke hari. Di hari perayaan terutamanya banyak lah terjadi kes-kes seks bebas dan gejala-gejala sosial yang lain. Sembilan bulan lepas tu kes buang anak. Astagfirullah. Hanya itu yang mampu diperkatakan.

Harap sangat negara tercinta ni zero social problem. Biar jadi sebuah negara Islam yang diredhai dan selamat dunia akhirat. Apa-apa sambutan biar lah dengan cara sambutan yang ke arah cara sebenar orang Islam.

Hidup di dunia ni satu pentas ujian. Sepanjang hidup kita ni sebenarnya satu kertas ujian yang paling banyak kena jawab. Kertas ujian yang akan ditanda oleh Allah di akhirat kelak. Harap dapat skor markah tinggi untuk melayakkan diri ke syurga yang abadi.

Study la betul-betul dari sekarang. Semoga kita lulus dengan cemerlang di sana hasil usaha kita di dunia yang sementara ini.

Isi buku baru dengan amalan-amalan yang melengkapkan lagi hidup kita ke jalan yang diredhai-Nya. Tahun baru, azam baru, bini baru. ops.hehehe

3 comments:

  1. huhu kalau ujian tuk peksa tu kemain lgi owh studynyer..
    tapi ujian yg ditanda di akhirat kelak xnak juga cuba ulangkaji
    inshaAllah thx sbb igtkan aku owh

    Happy new year btw..
    ak pun nk smbut cara sebenar org Islam lah cmni..

    ReplyDelete
  2. @Raji berkata itu la raji, cara sambutan kena sesuai dengan agama kita.
    semoga kita dapat skor di akhirat nanti

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah