5S Yahudi yang wajib diketahui

Hari ni adik aku ada terdengar di radio Ikim.fm mengenai isu 5S. 5S tu apa?

Song (hiburan yang melampau)
Sex (seks bebas melalui pergaulan bebas)
Sport (menganjurkan sukan yang membuka aurat)
Stim (dadah, arak dan lain-lain
Strok (otak menjadi jammed dan tidak dapat berfikir)

Keruntuhan akhlak yang berlaku sekarang sangat membimbangkan. Di mana-mana sahaja mesti kita akan dapat lihat anak-anak muda Islam berpeleseran dengan cara pemakaian yang terdedah adan gaya hidup yang jauh menyimpang dari agama Islam disebabkan terpengaruh dengan fashion pelik dari luar.

Suntikan 5S itulah yang sangat-sangat membahayakan Umat Islam sekarang ni. Bab hedonisme (hiburan melampau) yang korang semua boleh tengok kat media masa dan eletronik sekarang ni terlalu banyak menyediakan berita hiburan, rancangan-rancangan hiburan sampai membuatkan kita leka. Baru tadi adik aku ada terdengar isu mengenai 5S ni di Ikim.fm. Ada seorang pemanggil ni bagitahu yang jumlah undian bagi program hiburan baru-baru ni mendapat lebih kurang beberapa juta undian. That's a lot!

Perlu dinyatakan di sini, berhibur tu tak salah tapi kalau melampau ia jadi salah lah kan. Dulu aku selalu jugak lepak depan kaca tv, seronok layan rancangan-rancangan yang ada, tapi sekarang tak lagi. jujur ni. Sebab apa tak layan? Sejak Kak Wardina sampaikan satu pesanan, aku dah tak nak habiskan masa dengan rancangan lagho dalam tv. Aku tak berapa ingat apa Kak Wardina pesan tu sebab dalam facebook. Lagipun aku dah tak buka benda alah tu and kalau buka untuk cari pesanan berharga tu pun for sure lah status tu kena cari. Kak Wardina cuma bagitahu dia tak galakkan tengok tv and dia sendiri tak tengok even dia berada dalam tv. Televisyen ni bagi banyak pengaruh tak elok dan boleh melekakan. Lebih kurang macam tu lah.

Tipulah kalau aku cakap aku tak tengok langsung tv...aku just layan rancangan berguna macam Discovery Channel, History, Astro Oasis, TV Al-Hijrah (114) dan lain-lain. Tapi kadang-kadang tertengok jugak rancangan hiburan sikit-sikit. Walaubagaimanapun, as I mention earlier, nak layan tu tak salah tapi jangan melampau


Sila klik di blog ni CAHAYA AGAMA ALLAH. Info yang lebih detail dan berguna korang boleh dapat di blog tersebut.





p/s : nak jadi lebih baik tapi ada manusia yang memandang serong. dugaan tu.

3 comments:

  1. Salam alaikum,
    Betul sekali.. Apa-apa yang menjadi agenda freemason, illuminati, luciferian, merovingian, dalam prinsip "5 S" ini tujuan utamanya memang mengubah orang Islam menjadi bukan muslim! >.< menjauhkan umat Islam dari tuntunan sunnah dan Kitabullah.

    Dan MEMANG BETUL, televisi adalah corong Dajjal untuk kelima S di atas. Tentu, hanya orang-orang yang sudah "unplugged" yang bisa tetap menonton televisi dengan bijak.

    Maka cara melawan agenda Dajjal ini adalah dengan menyebarkan seluas-luasnya informasi dan video THE ARRIVALS (meskipun video ini bukanlah barang baru, masih banyak yang belum tahu). Paling tidak untuk kalangan terdekat dahulu.

    Saudara-saudara kita yang masih "tertidur" memang tidak suka dengan apa-apa yang bernuansa religi, apalagi yang jelas-jelas berbentuk cerama/khutbah. Nah, kita coba berikan pencerahan yang sifatnya hiburan dengan menonton video ini atau membuat tulisan berkaitan dengan itu, seperti yang sudah Sobat lakukan dengan postingan di atas.

    Selalu ada celah cahaya tauhid dalam kepungan kegelapan syirik:

    Sura 27 - Al-Naml (MAKKA) : Verse 50
    "Dan merekapun merencanakan makar dengan sungguh-sungguh dan Kami merencanakan makar [pula], sedang mereka tidak menyadari."

    Para wali Allah di setiap pelosok dunia hingga detik ini juga sedang melakukan kontra-intelegen atas upaya kaum Dajjalis ini. Mereka tak akan pernah bisa menghentikan para kekasih Allah ini.

    Akhirul kalam, semoga kita dan keturunan kita hingga akhir zaman Allah Swt. golongkan ke dalam orang-orang yang terhindar dari fitnah Dajjal dan tergolong di antara umat Muhammad Saw. yang berdiri di belakang pasukan Imam Mahdi r.a. dan Nabi Isa a.s. Amin.

    Salam persaudaraan dari Indonesia.
    *komen serupa juga saya muat di blog yang Miss Nurdani tautkan di atas ^^

    ReplyDelete
  2. Oya.. Link blog ini saya tautkan ke rekomendasi blog saya di kolom “COOL COLOURS” ^^

    ReplyDelete
  3. @muxlimo : Yahudi sentiasa berusaha menjatuhkn Islam dengan cara halus macam ni. Semoga kita terpelihara.

    terima kasih ya muxlimo sebab link blog saya :)

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah