Kereta dan aku




Di satu pagi yang nyaman, bos suruh aku pergi ambil dokumen dekat satu area yang jauh daripada tempat kerja. So aku pun memandu dengan penuh tension sebab kena bergerak ke tempat jauh tu dan dalam pada masa yang sama aku banyak kerja kat ofis tapi terpaksa ditinggalkan sekejap. Sekejap? Lama. Jauh.
















Aku nampak traffic light tengah hijau, cepat-cepat aku tekan minyak tiba-tiba lampu bertukar oren tapi aku terus tekan.....tiba-tiba MERAH! Walaupun aku dah habis P yang mana dah competent..aku tetap patuhi peraturan jalanraya. Merah tetap merah dan kita kena berhenti! heh.

Masa tengah syok layan lagu kat radio Fly.fm tiba-tiba aku perasan ada seseorang tengok aku. Aku malas nak tengok tapi disebabkan lama so aku pun toleh. Orang tu buat muka pelik tiba-tiba ketawa. Ok. Ini dah lebih.




















Korang faham tak kenapa orang tu tengok dan ketawakan aku?



















Sebab orang tu ingat dalam kereta aku tu tak ada pemandu. deym! Aku tahu aku kecik..sah-sah tak nampak kepala. Patutlah sepanjang perjalanan tu ramai pemandu lain asyik hon and slow kan kereta. Rupa-rupanya sebab tak nampak pemandu. Hiyaaaaaark! Nak je lempang sorang-sorang. 

Sebab tu aku malas bawak kereta besar-besar. Mesti ada je yang pelik. Eh aku bukan hantu kereta volkswagen kuning la. Teringat pulak masa belajar memandu 4 tahun yang lepas. Aku bawak kereta sorang-sorang dok praktis parking 3 penjuru. Dah setel tu, aku terus park kereta kat tempat orang tunggu turn memandu. Ada la sorang pengajar ni cakap,



"La.....ada orang rupanya. Aku ingatkan kereta tu bergerak sendiri"



Hahahahahahahahahaha!!!! Serius pakcik ni kelakar. heh. Sabar je la......







p/s : orang kecik senang kena buli. ek?

12 comments:

  1. hehehe.. anggap sebagai gurauan k..;)

    ReplyDelete
  2. @lan bingka : baik tuan. menurut perintah. ekekek

    ReplyDelete
  3. ain prnah mnglami stuasi
    cmgini..

    pdhal drve kete wira je pun
    ada pkcik ni siap tnya kat
    kawan pnmpang sblah
    "eh adik tu smpai ke kakinya
    nk bw kete tu?"

    hehh kalo tak smpai takde
    lah grak kete tu kan
    sabo je ngan pkcik tu..haihhh

    ReplyDelete
  4. @miss syahnia : hahahaha. betul tu. sah-sah la sampai kan. haha

    benda ni cuma buat kita bengang tapi dalam masa yang sama rasa kita ni macam unik betul. hehe

    ReplyDelete
  5. dari cerita nih mmg betul2 cute nih..:)

    ReplyDelete
  6. @papa mifz : haha. kejadian unik

    ReplyDelete
  7. hahahhaha..
    mesti comel gilak nie...

    ReplyDelete
  8. hahahaha bergerak sndri klakar gle pak cik tuh.. xD
    kau pendek eh kurang ketinggian yer?

    ReplyDelete
  9. hahaha..situasi sm kot cam dla dani neh..wuuuuu..sedih tol..

    ReplyDelete
  10. @aujinz :comel la jugak.hahaha

    ReplyDelete
  11. @raji and yeen : ni aku nak tendang orang ni...haha. comel la.comel!

    ReplyDelete
  12. @d_la : haha. sama ke? memang sedih wo

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah