Focus focus focus


Zaman canggih semuanya di hujung jari.


Tapi sehebat mana dan seseronok mana pun apa yang kita ada tu, utamakanlah keselamatan diri terutamanya bila tengah berjalan. Kalau kita fokus dok online je, kita tak sedar bahaya yang datang sekeliling kita. Sama jugak macam kita tengah bercakap di telefon. Terlalu leka. Potensi penjenayah serang kita besar.


Jadi, berhati-hati walau di mana berada. Bagi aku, tinggalkan kejap gadget yang ada. Perhatikan keliling kita sambil berjalan dan amalkan doa keselamatan diri. Mohon Allah lindungi kita daripada sebarang kecelakaan.






19 comments:

  1. FOKUS.. FOKUS TP XBLEH FOKUS SB BNYAK NAK KENA PK HUH

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi jangan terlalu fokus pada gadget bila berjalan. banyak mengundang bahaya

      Delete
  2. klu x fokus nnt masuk longkang...huhu

    ReplyDelete
  3. betul tu dani..jangan leka sangat dengan gajet..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la. letak dulu handphone. bahaya kan

      Delete
  4. Focus more to environment than gadget..Safety first :)..cantik angle lukisan dani :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yep. takut kan zaman sekarang ni lagi2 bila kita leka masa berjalan

      Delete
  5. sebenarnya tengah tengok GPS tu... takut sesat

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh je guna suara, tengok kejap2. hehe

      Delete
  6. mcm tengah snap gmbo kasut polkadot aje Dani...hehe

    betoii3...kene beware!
    lagik2 kalo jenjalan sensorang huhu...bahaye wess~

    ReplyDelete
  7. berjalan tu ok lg..kalau bab memandu dan mnunggang pn guna jgak..hmm tu xthu la nk kata ape..dah la ramai yg mti sbb ni..hrap kita xtergolong mcm tu la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mati kerana leka pun ada kan. kena berjaga2

      Delete
  8. akak perasan pun zaman sekaran, masing2 x fokus pun. lagi kalau berjalan, memandu, dan even tgh borak2 pun sume mata kat hp/ hmmm

    ReplyDelete

komen beserta LINK BIRU akan dipadam serta merta. terima kasih.

Copyright © 2014 Reserved to YOUNIQUE NURDANI| Header/Footer Design by Ms.Azhafizah